Як відомо, 04.05.2020 Кабінет Міністрів України своєю постановою № 343 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України» пом’якшив карантинні обмеження для деяких суб’єктів господарювання та дозволив роботу закладам громадського харчування на виніс, літнім майданчикам просто неба в закладах громадського харчування, торгівлю непродовольчими товарами в магазинах, діяльність музеїв, музеїв просто неба та історико-культурних заповідників, стоматології, салонів краси та перукарень, закладам побутового обслуговування населення, діяльність адвокатів, нотаріусів, аудиторів, психологів, діяльність підприємств у галузі засобів масової інформації.

Разом з тим, роботу вищезгаданих закладів можна відновлювати лише у випадку здійснення таки підприємствами, установами, організаціями протиепідеміологічних заходів під час надання послуг. Що саме слід зробити, роз’яснює помічник адвоката АО «A&B ADVOCATES», Владислав Даруга.

Так, Головний державний санітарний лікар України постановами від 09.05.2020 затвердив тимчасові рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів, зокрема, при здійсненні дозволених видів діяльності, які передбачають приймання відвідувачів в офісних приміщеннях (постанова № 16), в магазинах, які здійснюють торгівлю непродовольчими товарами (окрім ринків) (постанова № 17), в закладах громадського харчування (постанова № 18), в закладах стоматологічної допомоги (постанова № 19), в перукарнях та салонах краси (постанова № 20) в період дії карантину на території України.

Наведені вище постанови набули чинності з 11.05.2020.

Серед основних заходів, яких слід дотримуватись, можна виділити наступні:

  • проведення щоденного температурного скринінгу усіх працівників;
  • дотримання соціальної дистанції між місцями надання послуг не менш як 1,5 метра;
  • прийом відвідувачів за умови попереднього запису;
  • проведення опитування відвідувачів не пізніше ніж за день до прийому щодо стану їх здоров’я, наявності ознак респіраторних захворювань та контактів з іншими хворими на гострі респіраторні захворювання;
  • забезпечення працівників засобами індивідуального захисту, зокрема, медичними масками або респіраторам та одноразовими рукавичками (залежно від виду діяльності такі захисні засоби варіюються), які вони мають вдягати при обслуговуванні відвідувачів вищезгаданих закладів;
  • забезпечити наявність та доступ працівників вищевказаних закладів до рідкого мила, антисептиків та паперових рушників в санвузлах;
  • обов’язкове проведення дезінфекції приміщення, в тому числі проведення вологого прибирання, дезінфекції контактних поверхонь, очищення стерилізації інструментів  з використанням миючих та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів і провітрювання не рідше ніж один раз на 2 години (не менше ніж 15 хвилин) та після закінчення робочого дня/зміни;
  • забезпечення нанесення маркування, в тому числі і поза межами закладу, з метою уникнення скупчень перед входом та дотримання соціальної дистанції під час очікування.

Таким чином, дотримання вищенаведених протиепідемічних заходів допоможе захисти як працівників підприємств, установ та організацій, які здійснюються діяльність в умовах карантину так і їх клієнтів від ризику зараження гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.


Читайте також: